قوانین و مقررات

این متن قرارداد بین سایت اینترنتی هما اکسچنج دات کام و هر کاربری است به نحوی از خدمات مختلف سایت استفاده می کند.
در این قرارداد حقوق سایت هما اکسچنج و شرایط استفاده از آن و حقوق کاربر قید شده است. کاربر سایت هما اکسچنج باید این قوانین را به طور کامل بخواند و بفهمد و بپذیرد. این حق برای سایت هما اکسچنج محفوظ است که در هر زمان که بخواهد مفاد این قرارداد را بدون اطلاع قبلی به صلاحدید خویش تغییر دهد.
استفاده از هرگونه امکانات هما اکسچنج – ثبت نام – خرید – فروش و هر گونه امکانات دیگر به این معنی است که شما مفاد این قرارداد را کاملا خوانده و فهمیده و قبول کرده اید.اگر با مفاد این قرارداد موافق نیستید حق استفاده از امکانات هما اکسچنج را ندارید.
طرفین قرارداد: سایت اینترنتی هما اکسچنج دات کام به عنوان دهنده ی خدمات و کاربر سایت به عنوان گیرنده ی خدمات می باشند.
مفاد قرارداد:
1.تعاریف و واژگان:
•     هما اکسچنج دات کام (Homaxchange.com) یک سایت اینترنتی تحت مدیریت آقای سیدپدرام عزیزاللهی است که فقط تحت همین یک دامنه از طریق اینترنت قابل دسترس می باشد. این سایت برای کاربران ایرانی، تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد و از کلیه ی قوانین جمهوری اسلامی ایران تبعیت می کند.
•    کاربر کسی است که بنابه اراده ی خود از سایت هما اکسچنج دات کام بازدید می کند و بدون هیچ گونه اجبار پس از ثبت نام از خدمات این سایت استفاده می کند.
•    ارز الکترونیکی مانند پرداخت های بین المللی، پرفکت مانی و انواع ووچر که یک ابزار مالی بدون بهره است که مورد خرید و فروش قرار می گیرد و از آن می توان در سایت های پذیرنده به عنوان یک حواله ی پولی یا ژتون ارزش دار استفاده کرد.
•    ارز الکترونیکی مورد قبول آنهایی است که در سایت هما اکسچنج لیست شده و مورد پذیرش سایت هما اکسچنج برای خرید و فروش می باشد.
•    پرداخت وجه عبارت است از انتقال وجه – ریالی یا دلار – یا به صورت معادل ارز الکترونیکی از پرداخت کننده ی وجه به گیرنده ی وجه.
•    روش پرداخت عبارت است از هر روشی که برای انتقال وجه در هما اکسچنج مجاز شمرده شده است. پرداخت می تواند توسط ارز الکترونیکی یا انتقال بانکی حضوری یا اینترنتی یا توسط کارتهای شتابی از درگاه بانکی هما اکسچنج و یا انتقال بین المللی بانکی از طریق سوییفت یا دیگر روش های پرداخت باشد.
2. هما اکسچنج خدمات زیر را برای کاربر فراهم می سازد:
•    تبدیل یک ارز الکترونیکی به ارز الکترونیکی دیگر با نرخ تبدیل معین و کارمزد معین و حداقل و حداکثر معین.
•    فروش ارز الکترونیکی به کاربر و دریافت مبلغ معینی وجه پول رایج از وی .
•    خرید ارز الکترونیکی از کاربر و پرداخت مبلغ معینی وجه رایج به وی .
3. هما اکسچنج خدمات خود را برای هر ارز الکترونیکی که در سایت لیست شده است و ممکن است طبق شرایط مختلف و به دلخواه هما اکسچنج تغییر نماید و به هر کاربر که بخواهد و منع قانونی نداشته باشد ارائه می کند.
4. با استفاده از خدمات هما اکسچنج کاربر می پذیرد که:
•    کاربر می پذیرد که منبع و مقصد کلیه ی ارزهای الکترونیکی و غیر الکترونیکی ارائه شده توسط وی در تراکنش های سایت هما اکسچنج کاملا قانونی و مطابق با قوانین بین المللی و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشند. به این ترتیب مسئولیت مستقیم استفاده از ارزهای الکترونیک خریداری شده از یا فروخته شده به هما اکسچنج چنانچه منبع یا مقصد غیر قانونی از قبیل سایت های قمار، شرط بندی، پیش بینی، پورنوگرافی، فیشینگ، هک و نظیر آن داشته باشد به طور مستقیم با کاربر می باشد و هما اکسچنج هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد. هما اکسچنج امکان نیت خوانی کاربران را ندارد و کاربر خود ضامن نیات و اعمال خویش می باشد.
•    کاربر می پذیرد که مالک قانونی وجوه و حساب هایی است که وی در هر سفارش به هر نحو چه برای پرداخت و چه برای دریافت از آنها استفاده کرده است و مسئولیت هر گونه کلاهبرداری، فیشینگ، سرقت و قس علیهذا با کار بر می باشد و هما اکسچنج در این مورد هیچ گونه مسئولیتی نمی پذیرد.
5. اطلاعاتی که کاربر در خلال سفارش یا ثبت نام در سایت وارد کرده است کاملا محفوظ خواهد ماند و به هیچ شخص ثالثی ارائه نخواهد شد مگر با نامه ی قضایی و یا درخواست کتبی پلیس محترم فتای جمهوری اسلامی ایران. کاربر می پذیرد که دارای سن قانونی 18 سال و خدمات هما اکسچنج به اشخاص زیر 18 سال تعلق نمی گیرد حتی با رضایت کتبی و محضری والدین.
6. این حق برای هما اکسچنج محفوظ است که هر گونه اطلاعات لازم برای احراز هویت را قبل از تکمیل سفارش از کاربر بخواهد تا مطمئن شود که مفاد بند 4 به درستی رعایت شده است. در این حال تا احراز هویت کامل به عمل نیامده است عودت وجوه کاربر امکان نخواهد داشت و چنانچه کاربر نتواند مدارک هویتی لازم خود را از قبیل شماره تلفن ثابت و اسکن کارت ملی یا شناسنامه ارائه نماید و یا مدارک وی دارای خدشه باشند، این حق برای هما اکسچنج محفوظ خواهد بود که سفارش کاربر را انجام ندهد و عودت وجه ارسالی وی را موکول به ارسال مدارک کامل نماید.
7. چنانچه برای تکمیل یک سفارش احتیاج به احراز هویت کامل باشد و کاربر اقدام به ارسال مدارک و اطلاعات خود و تکمیل فرآیند احراز هویت و انجام سفارش نماید  با این کار وی آگاهانه و با اختیار خود می پذیرد که:
•    فرآیند احراز هویت شامل گردآوری اطلاعاتی از کاربر من جمله شماره تماس ثابت – آی پی – آدرس  – کارت شناسایی با تصویر – کد ملی و اطلاعات بانکی وی می باشد.
•    این اقدامات حریم شخصی وی را نقض نخواهد کرد و به هیچ شخص ثالثی ارائه نخواهد شد.
•     تصمیم راجع به موفق یا ناموفق بودن احراز هویت فقط و فقط در اختیار هما اکسچنج خواهد بود و سایت هما اکسچنج می تواند یک احراز هویت را به تشخیص خود قبول کند یا قبول نکند.
8. تراکنش هایی که توسط هما اکسچنج در خلال انجام سفارشات انجام می شود غیر قابل بازگشت هستند و تابع قوانین سیستم هر ارز الکترونیکی مربوط به تراکنش انجام شده می باشند. کاربر می پذیرد که اطلاعات لازم در طی سفارش را با دقت وارد کرده است و کلیه ی مسئولیت مربوط به اشتباه وارد کردن اطلاعات در خلال سفارش با خود وی است و هما اکسچنج هیچ مسئولیتی راجع به سفارش انجام شده ای که اطلاعات اشتباه داشته و موجب زیان کاربر شده نمی پذیرد.
•    هما اکسچنج هیچگونه مسئولیتی در رابطه با ضرر و زیان یا سود احتمالی کاربر در حساب معاملاتی خویش ندارد، زیرا هیچ دسترسی به حساب معاملاتی کاربر ندارد. مسئولیت اجاره یا انتقال اسناد، حساب بانکی یا حساب مبادلاتی خویش به شخص دیگری مستقیما گریبان گیر شخص صاحب حساب می باشد.
9. ارز های الکترونیکی و سایر سیستم های پرداخت خود مسئول صحت معاملات و مسئول وجوه کاربران نزد آن سیستم ها می باشند و هما اکسچنج هیچ مسئولیتی در قبال صحت کار این سیستم ها به عهده نمی گیرد. چنانچه کاربر هر گونه مشکلی با این سیستم ها داشته باشد باید با خود آن سیستم و تحت قوانین آن سیستم مشکل خود را حل کند و در این بین هیچ گونه مسئولیتی متوجه هما اکسچنج نخواهد بود. این سیستم ها در حال حاضر سیستم پرداخت بانکی – کد ووچر پرفکت مانی – پرفکت مانی و پرداخت های الکترونیکی سامان و ملت و پارسیان و ایوان رایان پیام را شامل می شوند و ممکن است در آینده تغییراتی داشته باشد. هما اکسچنج هیچ گونه مسئولیتی راجع به مشکلات نقل و انتقال بین کاربر و این سیستم ها نمی پذیرد و کاربر بایستی مشکل خود را با خود این سیستم ها حل نماید.
10. هما اکسچنج یکسان بودن هویت گیرنده و فرستنده را بررسی نمی کند و ممکن است هویت گیرنده با فرستنده در یک تراکنش یکی باشد یا نباشد و هما اکسچنج هیچ گونه مسئولیتی راجع به آن نمی پذیرد. هما اکسچنج هیچ گونه مسئولیتی راجع به رابطه ی بین فرستنده با گیرنده نمی پذیرد و هیچ گونه خدمات میانجیگری و حکمیت بین گیرنده و فرستنده در یک تراکنش نمی پذیرد.
11. کاربر سایت هما اکسچنج می پذیرد که هما اکسچنج صرفا مسئول انتقال مقدار مشخص شده در تراکنش و سفارش با نرخ تبدیل معین است و هیچ گونه مسئولیت دیگری ندارد.
12. خدمات هما اکسچنج همانطور که هستند و در سفارش و تراکنش با نرخ مشخص نشان داده شده اند انجام می شوند. مسئولیت هیچ گونه خدمات لفظی – ضمنی – قانونی – تضمینی – نقل قولی دیگر به عهده ی هما اکسچنج به هیچ وجه من الوجوه نخواهد بود. هما اکسچنج جز انجام سفارش با نرخ معین شده در سفارش هیچ گونه مسئولیت دیگری در قبال کاربر به هیچ نحو و به هیچ صورت ندارد.
13.نرخ تبدیل و قیمت تبدیل ارزهای الکترونیکی مختلف توسط هما اکسچنج تعیین می شوند و در روی سایت توسط کلیه ی کابران قابل مشاهده خواهند و در هنگام سفارش نیز مبلغ دریافتی کاربر بعد از تکمیل سفارش با کسر کارمزد ها و با اعمال نرخ تبدیل به طور کامل و شفاف و دقیق به وی نمایانده می شوند.
14. هر گونه کارمزد – کمیسیون و هزینه ی دیگر که سیستم ارز الکترونیکی به کاربر تحمیل نماید فقط و فقط بر عهده ی کاربر خواهد بود و هما اکسچنج هیچ گونه مسئولیتی راجع به این گونه هزینه ها نمی پذیرد.
15. هما اکسچنج هیچ گونه مسئولیتی راجع به تاخیر یا تراکنش ناموفق ایجاد شده در انجام سفارش به علت نقص یا مشکل یا تعمیرات سیستم ارز الکترونیکی یا بانک پذیرنده نمی پذیرد.
16. کاربر ایرانی سایت می پذیرد که کلیه ی فعالیت های وی و سایت هما اکسچنج تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران است و فعالیت های وی در هر صورت و هر شکل نباید قوانین جمهوری اسلامی ایران را نقض کند. مسئولیت نقض قانون به هر صورت به عهده ی کاربر است و سایت هما اکسچنج هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد. سایت هما اکسچنج قادر به نیت خوانی مشتریان خود نیست و مسئولیتی در قبال نیت و اقدام غیر قانونی مشتریان خود نمی پذیرد.
17. حقوق هر کاربر برای استفاده از سایت مخصوص به خود اوست و مسئولیت استفاده ی هر کاربر از نام کاربری و رمز عبور وی فقط و فقط به عهده ی کاربر خواهد بود. کاربر می پذیرد که مسئولیت کلیه ی تراکنش های انجام شده از حساب کاربری وی به عهده ی خود وی است و حق دادن اطلاعات کاربری خود به شخص ثالث برای استفاده از سایت هما اکسچنج را ندارد. کاربر می پذیرید که مطالب و کدها و تصاویر و بنرها و لوگو ها سایت هما اکسچنج و وبلاگ این سایت مشمول قانون کپی رایت است و کاربر حق استفاده از را بدون اجازه ی کتبی هما اکسچنج نخواهد داشت.
18. هر گونه پیامدهای مالیاتی ناشی از تراکنش های کاربر با هما اکسچنج به عهده ی خود کاربر خواهد بود و هما اکسچنج هیچ گونه مسئولیتی نمی پذیرد
19. کاربر می پذیرد که جز در مورد انجام صحیح سفارش طبق قیمت مشخص و شفاف و کارمزد مشخص و شفاف طبق قرارداد فوق هیچ گونه داعیه و طلب و شکایت دیگر عملا و لسانا از سایت هما اکسچنج – مدیران – کارمندان – و کلیه ی مرتبطان با این سایت نداشته باشد.
20. در صورت وجود شکایت از عملکرد هما اکسچنج، کاربر موظف است مراتب را به پشتیبانی اعلام نماید و از طریق پشتیبانی سایت هما اکسچنج پیگیری شکایت خود را بنماید. در صورتیکه بعد از یک ماه به نتیجه ی دلخواه نرسد می تواند تنها و تنها از طریق دادسرای ناحیه ی 31 تهران(دادسرای جرایم اینترنتی تهران) و نه هیچ دادسرا و مرکز حل اختلاف دیگر چه در تهران و چه در هر شهر و شهرستان دیگر شکایت خود را پیگیری نماید.
21.  عضویت در سایت هما اکسچنج به این معنی است که کاربر کلیه ی 21 بند مفاد قرارداد فوق را خوانده و فهمیده و با آن موافقت کرده است. مطابق ماده 6 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1383 این داده پیام در حکم قرارداد کتبی است و در کلیه ی محاکم و مراجع قضایی نافذ است.